V roce 2001 vyvinula speciální firma elektronické zapalování pro vozidla 2CV. Všechny použité elektronické součástky byly a jsou používány u elektronických zapalování na motocyklech BMW a Harley. Od té doby se tato zapalování zdokonalila, vychytaly se mouchy a jsou součástí, která jsou velmi žádaná a usnadňují život majitelům kachen.

        Pro vozy 2CV bylo vyvinuto hned několik modelů. U všech jsou součásti zality do pružné hmoty, aby nedocházelo k vybracím a uklepání součástí. U jednoho z modelů bylo toto zapalování zdokonaleno o motorovou předvolbu. Výhodou této předvolby je, nastavit režim zapalování podle typu motoru (např. A06/635, A06/664, M28 ale i A53, A79/0 a atd.). Je tedy patrné, že tento poslední UNI model lze opravdu použít do každého motoru fungujícího v síti s napětím 6 i 12V. Montáž tohoto dílu je jednoduchá pro každého i amatérského mechanika, který je schopen se dopracovat do útrob, kde se zapalování nachází a součastně tedy ví, jaké nářadí je k tomuto úkonu potřeba.My jsme odzkoušeli všechny modely a je jisté, že i ten nejlevnější model, něco přes pět tisíc, funguje perfektně a plní funkci, která je od něj očekávaná.

       Na stejném principu bylo vyvinuto zapalování i pro další vozidla značky Citroën. Majitelé vozidel 7CV, 11CV, 15CV, ID, DS, HY si přijdou určitě na své. Co je výhodou? Po montáži a vhodném nastavení režimu volby motoru, nemusíte do těchto útrob nikdy vstoupit.