1. NÁŘADÍ PRO OPRAVY VOZIDLA.

Aby jste opravili při poruše cokoliv a kdekoliv, musela by jet za Vámi pojízdná dílna. To samozřejmě možné je, ale ne běžné. Pokud si chcete poradit sami nebo si vyžádat pomoc nejbližšího odborníka je nutné vozit s sebou určitou výbavu. Ta vám usnadní vaše počínání, sníží nervozitu na palubě a zkrátí neplánované čekání na náhradní díl nebo nástroj. Mimo běžného nářadí jakou jsou stranové a gola klíče, šroubováky, kleště – různé, kladivo apod., je nutné mít ve vozidle:

 

- dlouhý gola ořech 14mm (povolení vrtule)

- kulatinu nebo dlouhý nástavec d.30cm průměr cca 14mm (demontáž vrtule)

- 11mm a 8mm nástrčkový klíč nebo malou golu

- půlku nůžek na nehty nebo malý budec (demontáž odstřed. regulátoru)

- měrky mezer ( odtrh a vůle ventilů)

- SIKI, hasák nebo stiskací klempířské kleště (oko táhla pérování)

- Imbusový klíč 5 (zámek volantu, porucha, ztráta klíčů)

- ořech gola 32mm a 44mm s trhákem (poloosa a matice Z náboje)

- šroub M8 (jako ucpávka vývodu brzd válce)

- imbus nebo torx na zámky dveří

 

2. NÁHRADNÍ DÍLY PRO OPRAVY VOZIDLA.

Základem asi je, připravit vozidlo do takového stavu, že Vám na cestě nebude dělat příliš jistých problémů. Když Vám už doma klepe poloosa a vy se ujistíte, že je to ještě dobrý, tak to je porucha očekávaná. To pak můžete vozit s sebou celé záložní auto. Samozřejmě pohybujete-li se po státech, kde má 2cv nějakou historii, není nutné mít úplně vše. V tom Vám napoví kniha pomoci APUA-HELP, která vychází každé dva roky. Už neřekne, že kachny se dělaly v Iránu, Slovinsku, Chile a podobě, kde díl na Váš vůz určitě také seženete. A to už jsme zase na začátku, kde bylo řečeno, že je lepší mít díl v autě. Nejčastější nečekanou poruchou je závada na zapalování. Tam začneme:

 

- kontakt zapalování + kondenzátor + AL krabičku zapalování

- kompletní vrtuli

- cívku zapalování

- kabely zapalování + svíčky

- uhlíky alternátoru nebo celý alternátor

- relé dobíjení + několik pojistek

- klínový řemen 10x750

- benzinovou pumpu + 0,5m hadice 5,5 nebo 6mm

- čidlo tlaku oleje

- trubka pro mazání hlav

- lano plynu

- lano spojky

- oko táhla pérování

- ½l brzd kapaliny LHM nebo DOT

- Žárovky+5m efekt kabelu+el páska

- Přerušovač blinkrů

- čep táhla pérování obě velikosti

- elektrická část spínací skříňky

- hrstku šroubů, matek, sponu výfuku a podobně

- zadní kryt převodovky – pro případ menší bouračky na předek

 

Toto vybavení je základ pro odstranění nejběžnějších závad. Můžou se samozřejmě vyskytnout závady i většího rázu, které nelze očekávat dopředu. Ze zkušenosti posledních 19-ti let:

 

- porucha ložiska spojky (vemte raději celou sadu)

- porucha – zlomení vystavovací páky spojky (páka spojky)

- porucha poloosy (kompl poloosa)

- porucha spínací skřínky (dá se vyřadit a startovat kabely)

- utržený tlumič nebo držák (můžete demontovat)

- poruchy karburátoru (většinou vyřešíte bez dílů)

- porucha elektroinstalace a požár (hasící přístroj, klíč č.10)

 

A závady s kterými si, asi jen tak, na místě neporadíte:

 

- zadření motoru

- porucha převodovky opotřebením dílů

- porucha převodovky povolením matice soukolí při prudkém a delším couvání

- zlomené šasi a prasklá volantová tyč

 

Zbytečně necouvejte a už vůbec né prudce!

Zpátečku používejte pouze pro parkování!

 

 

3.VYBAVENÍ VOZIDLA PRO VAŠE POHODLÍ.

 

- olej na dolití

- záložní 5l kanystr - plný

- zásuvky pro dobíjení baterií a telefonů

- lampa 12V

- úložné prostory, kapsy na dveře

- při jízdě ve dvou postel (dá se použít i bez přídavného kufru)

- přídavný kufr s nosičem

- hever s klikou nebo pořádným klíčem na kola

- vestu a montérky

- mycí pastu a vodu

- pro náročné cesty je důležitá další rezerva

- v současné době je nutné týmové oblečení s logem světového srazu

 

Pokud budete mít na cestě problém, volejte 2CV asistenci 603 802 623!

Dá se opravovat i po telefonu.

 

Pro website 2cvclub.cz zpracoval ŠA.